CRM voor festivals

Om een muziekfestival te organiseren moet je tal van zaken regelen. Denk hierbij aan het vinden van een locatie, het regelen van een geschikte line-up, je moet dj’s vinden en personeel inhuren. En dan is de volgende stap om sponsors binnen te halen en het aandacht van je publiek te trekken.

Het vinden van sponsoren en het bereiken van het juiste publiek is niet altijd gemakkelijk. Er komt veel administratie bij kijken en de kunst is om het overzicht te behouden over al je communicatie. Gelukkig zijn hier handige oplossingen voor bedacht, in de vorm van CRM software.

CRM software voor festivals

Customer Relationship Management zoals die van https://www.lime-technologies.nl is jouw rechter hand als het aankomt op het benaderen van al je festivalgangers en zakelijke partners. Met behulp van deze software hou je eenvoudig het overzicht bij van je prestaties en optimaliseer je in een handomdraai de verkoop van de kaartjes van je festival. Het is de gemakkelijkste manier om je festivals te marketen. De CRM maakt het mogelijk om gerichte berichten naar je publiek te sturen en de communicatie met toekomstige bezoekers te onderhouden via een medium naar keuze.

Bereik verschillende soorten festivalgangers

Je kunt speciale aanbiedingen sturen naar je loyaalste fans en deze eenvoudig onderscheiden van de rest. De aandacht van bezoekers waarvan je ziet dat ze hun interesse aan het verliezen zijn, kun je met een snel berichtje weer naar je toe trekken. Je kaartverkoop hoeft zich niet tot het festivalseizoen te beperken, want dankzij de CRM kun je het hele jaar door bijhouden waar en wanneer zich de beste kansen voordoen.

Analyseer eenvoudig de resultaten van je marketing strategieën met behulp van de prestatie-indicatoren. Deze zijn speciaal ingesteld voor muziekfestivals. Alle data van de mensen die naar je festival gekomen zijn vind je terug in één enkele overzichtelijke interface. Dat kan gaan over de hoeveelheid toegangskaartjes die verkocht zijn, maar ook de aankoop data, wat er aan de bar is uitgegeven, et cetera.

Partners en sponsoren

Er wordt wel eens gezegd; hoe groter de namen van de artiesten, des te kapitaalkrachtiger de sponsoren zullen zijn. Om een festival te organiseren heb je nu eenmaal sponsoren nodig, en een CRM kan je hier heel goed bij helpen. Middels een gesegmenteerde database heb je in een handomdraai een sponsorcampagne gelanceerd.

steadyincome